بندرعباس، قشم، هرمز (نوروز 1400)

خدمات

بیمه مسافری

میان وعده

پرداخت ورودیه ها

صبحانه بوفه

راهنما تور

نوع تور

هنر و فرهنگ

طبیعت گردی

برنامه سفر

روز اول (قلب تپنده ی هرمزگان)

در یک صبح دلپذیر از تهران به سمت بندرعباس، بزرگترین بندر ایران، پرواز می کنیم تا از استان زیبای هرمزگان دیدن کنیم. نام هرمزگان به دلیل نزدیکی این استان به تنگه ی هرمز و موقعیت حساس این منطقه است. شهر بندرعباس که در زمان شاه عباس از پرتغالی ها پس گرفته شد، قدمت زیادی دارد. به محض ورود به بندرعباس به سمت اسکله ی شهید رجایی می رویم که مهمترین بندر تجاری ایران است. در اینجا غوغایی برپاست و مردمان سرگرم جابجایی بار هستند. اینجا قلب تپنده ی اقتصاد این سرزمین است و بیش از نیمی از صادرات و واردات کشور در این بندر انجام می شود. گشتی در اسکله می زنیم و به شهر بندرعباس برمی گردیم و از موزه ی مردم شناسی خلیج فارس، از بزرگترین موزه های جنوب ایران بازدید می کنیم. این موزه بخش های مختلفی همچون مردم شناسی، باستان شناسی، بخش سکه، بخش آزادسازی هرمز و ... دارد. پس از اتمام بازدید برای صرف ناهار و استراحت به هتل می رویم و عصر هنگام عازم معبد هندوها می شویم. این معبد روایتگر تاریخ پرستش هندیان و از مهمترین مکان های ارتباط فرهنگی بین ایران و هند است. در زمان قاجار، هندی های ساکن بندرعباس این مکان را برای انجام مراسم عبادی خود ساختند. از اینجا راهی بازارهای محلی بندرعباس می شویم. پارچه های رنگارنگ و صنایع دستی زیبایی که مردمان این دیار با ذوق و هنر خود می سازند، چشمان ما را با خود همراه می کند.

روز دوم (بر امواج نیلگون)

در روز دوم سفر، سوار بر شناورهای دریایی بر امواج آرام و نیلگون خلیج فارس به سمت قشم حرکت می کنیم و در طول مسیر از تماشای آسمان زیبا و آب های آرام لذت می بریم. به محض ورود به قشم دیگر بار سوار بر قایق های محلی، راهی جزیره ی هنگام می شویم و سپس سوار بر قایق ها به ضیافت دلفین ها می رویم تا بازی و رقص هیجان انگیز این موجودات بازیگوش و دوست داشتنی را در آب های خلیج فارس به تماشا بنشینیم. بعد از نمایش دیدنی دلفین ها که هر تماشاگری را به وجد می آورد، سری به بازار محلی می زنیم. بازار سنتی هنگام پر از صدف های کوچک و بزرگ و رنگارنگ، ادویه های مختلف، ماهی و میگو و اشیای زینتی دست سازی است که می توانند سوغات مناسبی از این جزیره باشند. همچنین در گوشه و کنار بازار، زنان محلی به پخت و فروش غذاهای خوشمزه ی محلی یا کشیدن نقش و نگارهای زیبا با حنا مشغولند. ساحل مرجانی و نقره ای هنگام به قدری زلال و شفاف است که آکواریومی طبیعی را برای گردشگران ایجاد کرده است. شنای ماهی ها و دیگر آبزیان در میان مرجان ها و اسفنج های دریایی بسی تماشایی است. پس از صرف ناهار در جزیره ی هنگام، دوباره سوار بر قایق های شناور عازم قشم می شویم و به سمت دره ی ستاره ها، شاهکار بی نظیر طبیعت می رویم. این دره جلوه ی زیبایی از فرسایش زمین است و اشکال عجیبی که از سنگ و خاک و ماسه پدید آمده، هر گردشگری را شگفت زده می کند. در بازارهای قشم هم گشت و گذاری می کنیم و سپس به بندرعباس برمی گردیم.

روز سوم (یاقوت خلیج فارس)

امروز عازم جزیره ی هرمز می شویم و باز هم سوار بر شناورهای مسافربری، سفری آرام را بر روی آب های نیلگون خلیج فارس آغاز می کنیم. بر امواج آرام، کشتی ها و لنج های کوچک و بزرگ را می بینیم که جالب و هیجان انگیزند. به هرمز می رسیم. خاک این جزیره به واسطه ی وجود منابع غنی و کانی های مختلف در یک عرصه ی کوچک، اجتماعی از رنگ های مختلف را همچون قرمز، زرد، نارنجی، سبز، قهوه‏ ای، سفید، طلایی و .... پیش روی چشمانت به تصویر می ‎کشد. ساحل سرخ رنگ هرمز که همچون یاقوتی زیبا در حاشیه ی خلیج فارس خودنمایی می کند، ما را به سوی خود می کشاند. وجود فراوان اکسید آهن در خاک اینجا، آن را به این رنگ زیبا درآورده. در ساحل آرام و روح بخش هرمز لحظاتی می آساییم و سپس به دره ی رنگین کمان می رویم که از زیباترین نقاط جزیره است. خاک های رنگی هرمز در اینجا تابلویی را به تصویر کشیده اند که چشمان هر گردشگری را می نوازد. از این خاک های رنگی در نقاشی، مواد دارویی، خوراکی و کارهای هنری استفاده می‌شود. آرام آرام به سمت دره ی سکوت حرکت می کنیم. سکوت عمیقی که در این دره حکمفرماست، دلیل نامگذاری این جاذبه ی حیرت انگیز است. دره ی سکوت که با کوه های نمک محصور شده، در انتهایش سنگ های نمکی وجود دارد که زیباییش تو را شگفت زده می کند. بنا به باور عامه، سنگ نمک انرژی مثبتی از خود ساطع می کند، زین رو این دره را دره ی انرژی هم می خوانند. در میان بازدید از این جاذبه های طبیعی، از قلعه ی پرتغالی ها هم دیدن می کنیم، قلعه‎ ای نظامی که شما را به گذشته‎ ها می‎ برد. در ساختمان اصلی قلعه یک توپ جنگی کار گذاشته شده است. از بالاترین نقطه ی قلعه، جزیره و دریا را می توانیم تماشا کنیم. ناهار را در هرمز صرف می کنیم و به بندرعباس برمی گردیم.

روز چهارم (غروب تماشایی)

در روز پایانی سفر، گشت خود را با جنگل های حرا آغاز می کنیم. جنگل حرا یا جنگل مانگرو که به گونه ای متفاوت و در میان آبهای شور پدید آمده، درختانش با قرارگرفتن در آب، تصویری تماشایی را پیش رویت قرار می‎دهد. جنگل حرا به دلیل مساعد بودن شرایط اکولوژی، زیستگاهی امن برای پرندگان مهاجر است. درختان حرا آب ‌شور زی هستند که هنگام مد آب دریا تا گلوگاه در آب فرو می‌روند. با خاصیت تصفیه‌ای که در پوست درخت حرا وجود دارد، بخش شیرین آب دریا را جذب و نمک آن را دفع می‌کند. درخت حرا در حقیقت یک کارخانه ی آب شیرین کن طبیعی و خدادادی است. گشت بعدی ما حمام تاریخی گله داری است. در بنای این حمام، ردپای سنگ‌های دریایی و اسفنجی، گچ دست کوب و ساروج محلی پیداست که به خاطر رطوبت بالای منطقه، در بنا به کار رفته‌اند. مصالحی که دلیل انتخابشان قدرت جذب بالای رطوبت بوده است. بعد از صرف ناهار به بازار ماهی فروشان بندر می رویم که قلب تپنده ی این شهر است. وارد بازار که می شوید پر است از همهمه و هیاهو. یکی می خرد، یکی می فروشد، یکی چانه می زند. بالای هر غرفه تابلویی است که قیمت روز ماهی و میگو را نشان می دهد. در گوشه ای از بازار زنانی با لباس محلی نشسته اند و مشغول پاک کردن میگو برای مشتریان هستند. ساعات پایانی سفر را به استراحت و تماشای آب های نیلگون در ساحل بندر عباس سپری می کنیم. تماشای غروب زیبای خورشید و کشتی ها و قایق ها و لنج های روان بر آب، حال هر گردشگری را خوب می کند.

اطلاعات سفر

عنوان
بندرعباس، قشم، هرمز (نوروز 1400)

روزهای رفت
سه شنبه

روزهای برگشت
جمعه

مناسب برای
خانواده همراه با کودکان

هزینه
اقتصادی

سطح سختی
متوسط(میانگین)

محل اقامت
هتل

حمل و نقل
هواپیما

ملزومات مورد نیاز
کفش مخصوص راه پیمایی

نوع پرواز
پرواز بدون توقف

کلاس پرواز
کلاس اقتصادی

نوع بلیط
بلیط رفت و برگشت

خدمات
وسیله نقلیه توریستی

جاذبه ها

بندرعباس: معبد هندوها، موزه ی مردم شناسی خلیج فارس (بزرگترين موزه ی مردم شناسي جنوب ايران)، حمام گله داري، جنگل حرا، بازار بومي دريا کنار، بازار ماهی فروشان و مراکز خرید تجاري. جزيره ی قشم: دره ی ستاره ها، روستاي برکه خلف و مراکز خرید. جزيره ی هنگام: تماشای دلفين ها، آکواريوم طبيعي، بازار بومي. جزيره ی هرمز: قلعه ی پرتغالي ها، دره ی سکوت، دره ی رنگين کمان (درصورت درخواست اتاق رو به دریا مبلغ 150.000 تومان به ازای هرنفر اضافه می شود)، درصورت مساعد نبودن شرایط جوی احتمال جابه جایی در گشت ها وجود دارد، هم چنین در مسیرهایی پروازی هرگونه تغییر در ساعت پروازی و یا کنسلی پرواز برعهده مارکوپولو نخواهد بود.

لوازم ضروری سفر
دارد