گرگان، ناهارخوران، بندرترکمن (نوروز 1403)

خدمات

بیمه مسافری

میان وعده

پرداخت ورودیه ها

گشت طبیعی

گشت شهری

صبحانه بوفه

راهنما تور

نوع تور

هنر و فرهنگ

طبیعت گردی

برنامه سفر

روز اول (در کنار امواج آرام)

سفر خود را از تهران به سمت جاده ی فیروزکوه که در هر فصلی خنکای نسیمش صورتت را نوازش می ‎دهد، آغاز می‎ کنیم. از فیروزکوه که گذر کردیم، سه خط طلایی راه آهن را می ‎بینیم و مسیر خود را به سمت پل ورسک ادامه می‎ دهیم که وقایع تاریخی زیادی را در دل خود جای داده و با وجود رفت و آمدهای بسیار، همچنان استوار و پابرجاست. به سوی بهشهر پیش می‎ رویم. میراث جهانی باغ عباس آباد و دریاچه ی زیبایش با آن موج‎ های آرام و دلنواز و آواز پرندگان و انبوه درختانی که دورتادورش قد برافراشته ‎اند و بقایای عمارت تاریخی ‎اش که یادگار عهد صفوی است، آرامش را نصیبمان می ‎کند. عصرهنگام مسیر خود را به سمت گرگان ادامه می دهیم تا اتاق هایمان را در هتل تحویل بگیریم و استراحت کنیم.

روز دوم (همنشینی با ترکمن های مهربان)

در روز دوم سفر، بعد از صرف صبحانه به سمت بندرترکمن می‎ رویم. در این بندر سوار بر قایق ها بر امواج دریا حرکت می ‎کنیم و سپس به بازارچه ی ساحلی هم سری می‎ زنیم تا با مردمان ترکمن همنشین شویم و هنر و صنعتشان را از نزدیک ببینیم سپس در ادامه مسیر با صرف غذای محلی چکدرمه لذت دست پخت ترکمن ها را تجربه می کنیم و در ادامه بهگنبد قابوس می رویم. تماشای بلندترین برج تمام آجری جهان لذتی وصف نشدنی است. عظمت برج گنبد قابوس که میراثی جهانی است و هنوز هم دلیل ساخت آن در هاله ‎ای از ابهام قرار دارد، تو را به شگفتی وا می‎ دارد. معماری این اثر تاریخی به حدی شگفت‎ انگیز است که معماران جهان زبان به تحسین آن گشوده ‎اند و به عنوان یکی از بهترین سازه ‎های تاریخ بشر از آن یاد می‎ کنند. بعد از بازدید از این برج باشکوه به محل اقامتمان باز می گردیم.

روز سوم (گشت و گذاری در گرگان)

سفر خود را در طبیعت ادامه می ‎دهیم و به سمت روستای زیارت می ‎رویم که آبشاری زیبا ما را به تماشایش دعوت می ‎کند تا در آنجا دمی بیاساییم. خود را به خنکای آب می ‎سپاریم و در هوای دلپذیر این روستای سرسبز جانی تازه می ‎کنیم. از اینجا به جنگل النگدره می ‎رویم تا در هوای مطبوع جنگل ‎های سبز هیرکانی نیز قدم بزنیم و طبیعت زیبایش را به تماشا بنشینیم. سپس در محله ی تاریخی جرجان گشت می‎ زنیم تا با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان دور آشنا شویم. بازدید از خانه ‎های تاریخی تقوی و باقری با معماری زیبا و حیاط آرام و دنج و درختان نارنج و پرتغال تو را هوایی می ‎کند. حیاط‎ های تو در تو، حوض‎ های مرتبط به یکدیگر، تزئین چوب‎ های زیر شیروانی‎ ها با نقوش اسلیمی و آیاتی از قرآن به خط نسخ و اشعار فارسی به خط نستعلیق از ویژگی‎ های خانه ی تقوی است. خانه ی باقری هم با اتاق های بسیار، از بزرگترین خانه‎ های تاریخی شمال ایران و مجموعه ی ارزشمندی از معماری بومی است. بعد از گشت و گذاری دلچسب از این شهر به هتل بازمی گردیم.

روز چهارم (در ساحل خزر)

در این روز به سوی تهران برمی‎ گردیم اما در میان راه برای اینکه لذتمان از این سفر بی نهایت شود، در مسیر برگشت، به ساحل زیبای فرح ‎آباد می‎ رویم و در کنار ساحل قدم می زنیم و امواج دریا را به تماشا می ‎نشینم و آرامش را نثار جسم و روح خود می ‎کنیم.

اطلاعات سفر

عنوان
گرگان، ناهارخوران، بندرترکمن (نوروز 1403)

روزهای رفت
سه شنبه

روزهای برگشت
جمعه

مناسب برای
خانواده همراه با کودکان

هزینه
اقتصادی

سطح سختی
آسان

محل اقامت
هتل

حمل و نقل
اتوبوس VIP

ملزومات مورد نیاز
کفش مخصوص راه پیمایی

جاذبه ها

چشم انداز زیبای بام ایران دماوند، میراث جهانی گنبد قابوس، گشت و گذار در جنگل‏ ‎های زیبای هیرکانی النگدره و ناهارخوران، آبشار زیارت، پیاده روی در بافت تاریخی گرگان و بازدید از خانه ی باقری‎ ها و تقوی ‎ها، قدم زدن در ساحل زیبای فرح آباد، تماشای چشم‎ انداز پل تاریخی ورسک و سه خط طلایی راه آهن، تماشای طبیعت زیبای میراث جهانی باغ عباس آباد، گشت و گذار در بازار سنتی بندر ترکمن و خرید سوغات محلی، اسکله ی بندر ترکمن